På vidaregåande må elevane kunne skrive stadig meir komplekse og krevjande tekstar
Elevane må kunne nytte skriving som eit verktøy for å lære og for å synleggjere kunnskap. Systematisk arbeid med formelle ferdigheiter, tekstkunnskap og ulike skrivestrategiar er derfor heilt nødvendig i alle fag.
I denne ressursen finn du elevsvar til eksamen i norsk for elevar med kort butid på vg2 yf (NOR1418) og vg3 sf (NOR1420) frå våren 2023.
Du finn også informasjon om ny eksamensordning som trer i kraft i 2024 for desse faga.
Den retoriske analysen er en gjenganger på eksamen i norsk, men hva kjennetegner egentlig en god retorisk analyse? Denne ressursen viser noen forslag på hvordan man kan jobbe med retorikk i klasserommet på veien frem til eksamen i norsk.
Skriving på yrkesfag
Skriving er ein grunnleggande ferdigheit som elevene treng å øve opp i alle fag. Vi veit at skriving er ein god måte å lære på, og elevane brukar og skrivinga for å synleggjere kva dei har lært og forstått i dei ulike faga, også i dei praktiske yrkesfaga. God og systematisk skriveopplæring er derfor viktig, både for at elevane skal lære og for at dei skal få vist fram kva dei kan.
Å skrive fagtekst på helse- og oppvekstfag
Å kunne skrive i Vg2 helsearbeiderfag innebærer å dokumentere relevante opplysninger, skrive rapporter og utarbeide planer og dokumentasjon i henhold til gjeldende krav.
Les merÅ lage digital fortelling som en instruksjon på naturbruk
Å kunne skrive i Vg1 naturbruk innebærer å kunne tilpasse tekster til ulike formål, sjangre, mottakere og medier. Det innebærer å kunne beskrive produkter og tjenester for kollegaer, brukere og kunder ved hjelp av fagspråk.
Les merSkriveopplæring i norskfaget på yrkesfag
I denne ressursen viser vi eksempler på god skriveopplæring i norskfaget på yrkesfag.
Les merHvordan lede skriveprosesser i programfagene på yrkesfag?
Denne filmen viser hvordan en programfagslærer på bygg- og anleggsteknikk kobler skriving til det praktiske arbeidet på verkstedet, og hvordan han leder elevene gjennom en skriveprosess der de skal dokumentere fagkunnskap.
Les merÅ lage informasjonsbrosjyre om eget utdanningsprogram på helse- og oppvekstfag
Å kunne skrive i Vg1 helse- og oppvekstfag inneber å kunne ytre seg forståeleg om helse- og oppvekstrelaterte tema.
Les merPlanlegg og lag en instruksjonsvideo om hvordan tilberede et måltid på Restaurant- og matfag
Å kunne skrive i Vg1 restaurant- og matfag inneber å kunne ytre seg forståeleg om restaurant- og matfagrelaterte tema.
Les merÅ dokumentere arbeidsprosesser på YF – lag sammensatte tekster
Når elever på yrkesfag skal dokumentere arbeidsprosesser, kan det være hensiktsmessig å la elevene lage sammensatte tekster der de får uttrykke seg både visuelt og verbalt. I denne ressursen skal vi se nærmere på hvordan elever kan dokumentere arbeidsprosesser i en blogg.
Les merLæringsfremjande vurdering
Læringsfremjande vurdering kan vere motiverande for elevane når dei skal bearbeide teksten sin etter at han er revidert.
Responsen bør vere tydeleg på kor eleven er i læringsprosessen, kva eleven skal lære og korleis han kan nå dette målet. Derfor er det spesielt viktig at responsen kjem på eit tidleg tidspunkt i skriveprosessen, medan eleven fortsatt er i læringsmodus og har vilje og lyst til å jobbe vidare med teksten sin.
Arbeid med komplekse skriveoppgaver i norsk
Eksamensoppgaver er et godt utgangspunkt for å repetere fagstoff og utvikle skrivestrategier.
Les merSirkelen for undervisning og læring
Eksplisitt skriveopplæring har blitt et fyndord i mange sammenhenger, men spørsmålet er hvordan vi kan få til en eksplisitt skriveopplæring i praksis.
Les merPå Porsgrunn vgs har elevar og lærarar sitt eige skrivesenter
I denne filmen fortel elevar, lærarar og skuleleiing om arbeid og læring på skrivesenteret.
Les merSkjermfilming og videorespons
Hva med et ekstra redskap i verktøykassa? Skjermfilming kan brukes både i undervisningen og som videorespons.
Les merPraktiske responsmetodar
Filmutdraget viser døme på praktiske responsmetodar som kan brukast i ulike fag på ulike trinn.
Les merKorleis arbeide med undervegsvurdering, respons og revisjon?
I denne ressursen viser vi korleis vi kan arbeide med undervegsvurdering, respons og revisjon i klasserommet, eksemplifisert gjennom ein fagdag i norsk på vg1.
Les merModellering
Modellering handlar om å bruke eksempeltekstar som støtte for elevane når dei skriv. Det handlar i tillegg om å modellere sjølve skriveprosessen, slik at elevane kan sjå og lære strategiar dei sjølv kan ta i bruk når dei skriv i sjangrar dei ikkje er kjent med.
Å skrive essay i norskfaget
I 500 år har essayet vore ein sjanger som forfattarane har brukt for å reflektere over eit tema. Målet er ikkje å kome fram til eit svar eller ein fasit, men å utforske temaet på fleire ulike måtar.
Les merSkriving av mikrotekstar
Når elevane skriv mikrotekstar, må dei arbeide aktivt med språket
Les merSkriveopplæring i norskfaget på yrkesfag
I denne ressursen viser vi eksempler på god skriveopplæring i norskfaget på yrkesfag.
Les merSirkelen for undervisning og læring
Eksplisitt skriveopplæring har blitt et fyndord i mange sammenhenger, men spørsmålet er hvordan vi kan få til en eksplisitt skriveopplæring i praksis.
Les merÅ gjere greie for i naturfag
«Å gjere greie for noko er å gi ei fagleg forklaring av eit sakstilhøve, ei problemstilling eller noko vi skal undersøke eller gjennomføre» LK2020.
Les merÅ gjøre rede for og drøfte et samfunnsfaglig emne
I dette undervisningsopplegget skal elevene skrive en drøftende fagartikkel i fellesfaget samfunnskunnskap vg1/vg2.
Les merÅ gjere greie for eit norskfagleg emne
I denne ressursen presenterer vi eit undervisningsopplegg der elevane skal øve seg på å gjere greie for eit norskfagleg emne på ein presis måte.
Les merHer er så underligt…
I dette undervisningsopplegget får elevane utforske den modernistiske livskjensla ved å gjere eit dikt av Obstfelder dagsaktuelt.
Les merRammer for skriving
Å gi rammer for skriving handler om å gi elevene modeller for tekstene de selv skal skrive gjennom å bruke eksempeltekster, modellere skriveprosessen og å gi stillaser slik at de kan utvikle sin skrivekompetanse.
Les merÅ vurdere elevane sin norskfaglege kompetanse
Denne ressursen nyttar døme frå fire tekstar til eksamen våren 2020.
Les mer