Skrivestrategiar i sluttføringsfasen
Sluttføring handlar om å ferdigstille teksten og å gjere han presentabel for ein mottakar. I sluttføringsfasen må elevane ha gode strategiar for å lese over teksten med fokus på rettskriving, teiknsetting og ei god grafisk utforming.
Elevane må bevisstgjerast på at den revisjonen dei utfører i sluttføringsfasen er av ein annan karakter enn den revideringa dei gjer i revisjonsfasen.
For at elevane skal få utvikle gode sluttføringsstrategiar er det viktig at læraren modellerer varierte strategiar, og at ulike skriveprosjekt i skolen vert fullført. Når tekstane til elevane på ein eller annan måte skal møte ein lesar, det kan vere som innlegg i lokalavisa, på heimesida til skolen, i ein Powerpoint eller ei veggavis, blir skrivearbeidet understreka som ekstra viktig.
I sluttføringsfasen bruker vi strategier for å:
Lese
|
Ta i bruk verktøy
|
Grafisk utforming
|
Bruk av digitale hjelpemiddel i sluttføringsfasen
Det finst ei rekke skrivestøttande funksjoner og program som kan vere nyttige hjelpemiddel i sluttføringsfasen, til dømes auto-korrektur og grammatikkontroll i Word, talesyntese og ulike ordbøker. Elevane treng at læraren modellerer slike verktøy.
Sjekk også ut Statped sin temaside om digital lese- og skrivestøtte.
Setningsstartere, bindeord og ordbanker
Skriverammer med setningsstartere kan gjøre det lettere å komme i gang med skrivingen, og de kan være til hjelp i planleggingsfasen av teksten. Med bindeord og ordbanker skapes variasjon i språket og flyt i teksten.
Les merGrammatisk kvarter
Kvifor arbeide med grammatikk i skulen? No slår vi eit slag for funksjonell grammatikk i klasserommet.
Les merHvordan velge de rette ordene?
Denne ressursen gir noen forslag til aktiviteter som viser hvordan elevene kan variere ordvalg i skrivinga si
Les merÅ bruke skrive- og lesestøttende verktøy
Det finnes en rekke konkrete verktøy elevene kan ta i bruk som støtte når de skal sluttføre teksten sin.
Les merGi teksten grafisk utforming
I god skriveopplæring møter elevtekstane ein lesar. For å gjere teksten kommunikativ og presentabel for lesaren gjer ein i sluttføringsfasen val av skrifttypar, fargar, sideoppsett, bilder og grafiske illustrasjonar. I dette arbeidet får elevane anledning til å utforske og designe ulike estetiske og multimodale uttrykk.
Å lage plakater i samfunnsfag
Denne ressursen viser hvordan elever på ungdomstrinnet kan samarbeide om å lage informasjonsplakater der medelevene er målgruppen.
Les merÅ gi teksten en god grafisk utforming
I sluttføringsfasen handlar det òg om å ha strategier for å gi teksten en god grafisk utforming.
Les merRetorikk og reklame – reklamedesign
I denne ressursen ser vi på korleis reklamedesignarar nyttar ulike måtar å dramatisere bodskapen på. Deretter skal elevane designe sine eigne reklamar.
Les merReferanser
- Kvithyld, T., Kringstad, T. & Melby, G. (2020). Gode Skrivestrategier (2. utgave). Cappelen Damm Akademisk.